Visa priser inkl. moms

Produkter

För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Visar det sig att skadan är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. Brand & Sjukvårdsakademien ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Brand & Sjukvårdsakademien Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Brand & Sjukvårdsakademiens sida, som gör att Brand & Räddningsakademien ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Brand & Sjukvårdsakademien befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

LEVERANS- & KÖPVILLKOR

Köpinformation

Alla priser är exklusive moms. Brand & Sjukvårdsakademien AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.

Betalsätt
• Faktura – Vi erbjuder fakturering till privatpersoner och företag, med betalningsvillkor 14 dagar

Betalning via Payson

Fraktalternativ

Fraktkostnaden är baserad på flera parametrar, bland annat ditt önskade leveranssätt, samt produktens vikt och volym.

Hemleveranser skickas via Schenker alternativt Posten

Leveransförseningar:

Förseningar meddelas via e-post eller via information på vår hemsida.
Ej uthämtade eller mottagna försändelser

Kunden ansvarar för att vid beställningen ange en giltig och korrekt leveransadress. Om försändelsen returneras till Brand & Sjukvårdsakademien  på grund av felaktig adress eller ej uthämtad försändelse debiteras en retur- och expeditionsavgift för att täcka våra kostnader. Ej uthämtad försändelse som skickats som varubrev, postförskott och/eller postpaket debiteras 180 kr och ej mottagna företagspaket debiteras 200 kr. Kunden meddelas i sådant fall via e-post.

Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods

Om de beställda varorna levereras med företagspaket eller postpaket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.

Gör följande:
• Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
• Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern

Dolda skador ska anmälas inom fem dagar. Kontakta därefter Brand & Sjukvårdsakademien för vidare hantering och kontakt med transportföretaget.

Avbeställning av produkt

Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast direkt till oss på info@brasak.se 

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.

För företag debiteras 10% av beställt belopp på returnerade produkter.

Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med oss på info@brasak.se innan ni skickar varor till oss

Vid åberopande av ångerrätt:
• Meddela Brand & Sjukvårdsakademien  inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.

• Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att du att avtalet frånträds.

• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.

Brand & Sjukvårdsakademien förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Brand & Sjukvårdsakademien löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Bokade hela utbildningar

Avbokning av utbildningstillfälle

För företag gäller köplagen. Alla överenskommelser/avtal mellan Brand & Sjukvårdsakademien 2009 AB och köpande företag är bindande. Vid ev. återbud/avbokning av beställda tjänster gäller säljande företags riktlinjer.

Vid eventuellt avbokning av inbokad kurs gäller följande:

Oavsett när inbokad kurs avbokas utgår en avgift på 10 % av överenskommet pris och detta gäller fram till 4 veckor innan kursens startdatum.

Vid ev. avbokning mellan 4 – 2 veckor innan kursens startdatum faktureras 50% av överenskommet pris.

Vid ev. avbokning från 2 veckor innan kursens startdatum faktureras överenskommet pris.

Överenskommelse om kurs inom 4 veckor innan kursstart gäller samma riktlinjer och kunden förpliktar enligt ovan.

AVBOKNINGSREGLER enstaka platser:
• Kursanmälan är bindande och antalet platser begränsat.
• Eventuell avbokning ska ske skriftligen.
• Avbokning kan göras kostnadsfritt om den sker senast 10 dagar före kursstart.
Därefter debiteras 50 % av kursavgiften och från och med dag sju före kursstart debiteras 100 % av kursavgiften.
Detta gäller under förutsättning att ingen annan kan överta platsen. Vid sjukdom och uppvisande av läkarintyg återbetalas kursavgiften.

Brand & Sjukvårdsakademien AB förbehåller sig rätten att ställa in kurser vid för få anmälningar och återbetala 100% av kursavgiften.