Produkter
För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Visar det sig att skadan är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. E-handel Bra Sak Gotland AB ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Brand & Sjukvårdsakademien Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Brand & Sjukvårdsakademiens sida, som gör att E-handel Bra Sak Gotland AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att E-handel Bra Sak Gotland AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
LEVERANS- & KÖPVILLKOR
Köpinformation
Alla priser är inklusive moms. E-handel Bra Sak Gotland AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.
Betalsätt
• Faktura
– Vi erbjuder fakturering till privatpersoner och företag, genom Klarna.
Betalning via Klarna
Fraktalternativ
Fraktkostnaden är 89 kr för alla köp under 499 kr.
Fri frakt vid köp av varor för 499 kr.
Hemleveranser skickas via DHL, alternativt Posten
Leveransförseningar:
Förseningar meddelas via e-post eller via information på vår hemsida.
Ej uthämtade eller mottagna försändelser
Kunden ansvarar för att vid beställningen ange en giltig och korrekt leveransadress. Om försändelsen returneras till E-handel Bra Sak Gotland AB på grund av felaktig adress eller ej uthämtad försändelse debiteras en retur- och expeditionsavgift för att täcka våra kostnader. Ej uthämtad försändelse som skickats som varubrev, postförskott och/eller postpaket debiteras 89 kr och ej mottagna företagspaket debiteras 200 kr. Kunden meddelas i sådant fall via e-post.
Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods
Om de beställda varorna levereras med företagspaket eller postpaket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.
Gör följande:
• Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
• Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern
Dolda skador ska anmälas inom fem dagar. Kontakta därefter E-handel Bra Sak Gotland AB för vidare hantering och kontakt med transportföretaget.
Avbeställning av produkt
Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast direkt till oss på info@brasak.se
Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.
Ångerrätt
Ångerrätt gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.
Som konsument (privatperson) har du 30 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
För företag debiteras 10% av beställt belopp på returnerade produkter.
Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med oss på info@brasak.se innan ni skickar varor till oss:
Vid åberopande av ångerrätt:
• Meddela E-handel Bra Sak Gotland AB inom 30 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
• Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att du att avtalet frånträds.
• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.
E-handel Bra Sak Gotland AB förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. E-handel Bra Sak Gotland AB löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.